Jeg har efterhånden modtaget mange mails fra jer studerende, hvor I vedhæfter en opgavebeskrivelse, eller anden tekst, og hvor I beder mig om, at reviewe og kommentere en opgaves kvalitet eller hjælp til løsning af et konkret problem, som I er gået i stå på.
Når jeg modtager sådanne mails, er mit standardsvar, at I skal ringe til mig, før jeg kan tage stilling til et eventuelt samarbejde.
Min forretningsetik er forankret i værdier, der bla prioriter den rigtige hjælp højere end min indtjening. Og det betyder, at jeg med den personlige samtale bliver orienteret om jeres udfordringer gennem mine spørgsmål. Formålet er, at jeg ønsker at give jer den rigtige hjælp, hvilket ikke altid er det samme, som hvad I tror, I har brug for hjælp til. I rigtig mange tilfælde, skal vi finde løsningen på jeres problemer et andet sted, end dér hvor I tror, løsninger skal findes.
Endvidere skal I osse vide lidt mere om mine muligheder for at kunne hjælpe jer rigtigt, således at vi før vores samarbejde kan begynde, kan få afstemt forventningerne til vores samarbejde. Og dette gælder om det er en lille opgave, eller indledningen til et længere forløb.
Så denne personlige samtale er altså helt fundamentalt for os, således at vi kan etablere et samarbejde, hvor jeg kan skabe værdi for jer, som svarer til jeres behov og økonomi.
Dette er altså svaret.
Må du få et udviklende og sjovt studieforløb,
Leif